|   | 
										
											Numarul 1/2020
  
											Volumul 11 (2020), Nr. 1
  
											
												
													
														 
													 | 
													
														ASPECTE CONSTRUCTIVE ŞI TEHNOLOGICE PRIVIND ECHIPAMENTELE DE ĪNFIGERE PRIN PRESARE  A PALPLANŞELOR SI TEVILOR METALICE PRODUSE  DE FIRMA  GIKEN  SEISAKUSHO CO., LTD CONSTRUCTIVE AND TECHNOLOGICAL ASPECTS REGARDING THE PRESS-IN PILING EQUIPMENTS FOR THE SHEETS  PILES  AND METAL PIPES  PRODUCED BY GIKEN  SEISAKUSHO CO., LTD. Aurelian GAIDOŞ, Amelitta LEGENDI, Oana TONCIU
  																	
																		Lucrările speciale de susţinere a construcţiilor, ca de exemplu lucrări de īndiguiri, protecţie  de  maluri  şi  terasamente,  realizate  prin  īnfigerea  unor  elemente  de  construcţii  īn pămānt (palplanşe - din metal şi beton armat, profile metalice sau tuburi metalice) urmăresc stabilizarea  terenului,  principala  solicitare  fiind dată de īmpingerea  pămāntului  şi a apei. Pe plan mondial  sunt realizate  echipamente  tehnologice  de īnfigere  prin presare  a palplanșelor dispuse  īn  pachet,  de  regulă  suspendate  la  cārligul  macaralelor  sau  ghidate  pe  catargul utilajelor.  Firma GIKEN SEISAKUSHO  CO., LTD. din Japonia īnfiinţată  īn urmă cu 52 de ani, realizează instalaţii de īnfigere prin presare a palplanșelor şi tevilor metalice īn pămānt, de construcție  specială,  numite  Silent Piler,  promovānd  conceptul  Press-in  Method.   Īn cadrul acestui articol, ȋntocmit pe baza documentatiei  oferite de firma GIKEN SEISAKUSHO  CO., LTD., se fac unele precizări privind construcţia şi modul de lucru a echipamentelor cu acţiune hidrostatică pentru īnfigerea prin presare īn pămānt a palplanşelor şi ţevilor metalice utilizānd metoda de lucru Press-in. Special works in supporting constructions, such as embankment works, protection of banks and terraces, carried out by thrusting construction elements into the ground (metallic and reinforced   concrete   sheet   piles,  metallic   profiles   or  metallic   tubes)   are  used  for  land stabilization,   the  main  request  being  given  by  the  earth  and  water  pushing.  Thrusting technological  equipment  for  pressing  sheet  piles  in  package  are  realized,  at  global  level, usually suspended at the hook of cranes or guided on the mast. GIKEN SEISAKUSHO  CO., LTD. from Japan, founded  52 years  ago, produces  thrusting  installations  for pressing  metal sheet  piles  and  pipes/tubes  into  the  ground,  in  special  construction,   called  Silent  Piler, promoting  the  concept  of  Press-in  Method.  Based  on  the  documentation  provided  by  the company GIKEN SEISAKUSHO CO., LTD., this article focuses some details regarding the construction and the operating mode of the press-in piling equipment with hydrostatic action forthcoming for pressing metal sheet piles and pipes/tubes into the ground using the Press-in method.																		 CONSTRUCTIVE AND TECHNOLOGICAL ASPECTS REGARDING THE PRESS-IN PILING EQUIPMENTS FOR THE SHEETS  PILES  AND METAL PIPES  PRODUCED BY GIKEN  SEISAKUSHO CO., LTD.
																	 
															ANALIZA DINAMICĂ A SISTEMELOR DE TRANSMISIE CU ARBORI ELASTICI - CALCULUL MOMENTELOR DE INERȚIE ECHIVALENTE DYNAMIC ANALYSIS OF THE ELASTIC DRIVESHAFTS TRANSMISSION SYSTEMS  - THE CALCULATION OF THE EQUIVALENT MOMENTS OF INERTIA Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ, Aurora Maria POTĪRNICHE Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN)
  																	
																		Articolul prezintă metoda de calcul a rigidităților echivalente ale elementelor de transmitere  a mișcării  de tip arbore.  Metoda ține seama  atāt  de rapoartele de transmitere  a mișcării prin intermediul angrenajelor fără alunecare  (de tip angrenaje  cu roți dințate) dar și de pierderile   energetice   mecanice   din  acestea   cuantificate   prin   intermediul   randamentelor mecanice h. Pentru exemplificarea metodei de echivalare  se consideră  un studiu de caz al unei transmisii mecanice ramificate cu arbori  elastici și angrejae  cu roți dințate. The article presents the elaboration of the physical and mathematical dynamic models of the mechanical systems with elastic shafts and discrete mass elements subjected to dynamical loads,  taking  into  consideration   the  equivalent  mass  and  inertia,  equivalent  stiffness  and equivalent torques. The result and final conclusions have a real utility in fast and operational calculus of the natural  frequencies of this kind of mechanical  models nDOF. It had taken into account both the ideal mechanical  systems and the real systems according  to their mechanical efficiency.																		 DYNAMIC ANALYSIS OF THE ELASTIC DRIVESHAFTS TRANSMISSION SYSTEMS  - THE CALCULATION OF THE EQUIVALENT MOMENTS OF INERTIA
																	 
															ANALIZA DINAMICĂ A PENDULULUI GIROSCOPIC. MODELARE MATEMATICĂ. MODEL EXPERIMENTAL DYNAMIC ANALYSIS OF THE GYROSCOPIC PENDULUM. MATHEMATICAL MODELING. EXPERIMENTAL MODEL Nicolae IACOB, Aurora Maria POTĪRNICHE, Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ
  																	
																		Articolul  propune  un  model matematic  al  dublului  pendul  giroscopic,  precum  și realizarea practică  a unui model fizic īn vederea  studiului experimental  a dinamicii acestuia. Modelul fizic al pendulului este realizat cu două discuri avānd mișcări independente de rotație și o articulație  dublă care permite sistemului o mișcare de pendulare pe două axe de coordonate.  This article  proposes  a mathematical  model of the double gyroscopic pendulum, as well as the practical  realization  of a physical model for the experimental study of its dynamics. The physical model of the pendulum is realized  with two discs having independent  rotational movements and a double joint that allows the system a pendulum movement on two coordinate axes.																		 DYNAMIC ANALYSIS OF THE GYROSCOPIC PENDULUM. MATHEMATICAL MODELING. EXPERIMENTAL MODEL
																	 
															MODELAREA ROȚILOR VEHICULELOR FEROVIARE MODELING OF RAILWAY VEHICLE WHEELS Claudiu-Nicolae BADEA, Gabriel POPA, Monica VĂLU, Pompiliu CONSTANTIN, Melania DUMITRU, George DUMITRU
  																	
																		Geometria  contactului  roată  - şină are  ca scop determinarea poziţiei punctelor  de contact  la un decalaj  transversal oarecare al osiei, din poziţia sa  mediană,  faţă  de cale.  Īn funcţie de poziţia punctelor de contact pot fi determinate alunecările care se produc īn zona de contact  roată  - şină,  respectiv  forţele  de  frecare  şi  totodată  orientarea spaţială   a  forţelor normale  şi a celor de frecare.  De asemenea  trebuie să determine punctele de contact,  atāt  īn poziţia  normală  a  osiei  pe  cele  două  fire  de  cale,  cāt  şi  īn  poziţia  de  atac.  Īn  principiu, determinarea punctelor  de contact se poate face pe baza unei teoreme din geometrie potrivit căreia   īn  punctul  de  contact  (de  tangenţă)  a  două  curbe  oarecare apare  o  congruenţă   a normalelor,  respectiv o coincidenţă  a pantelor,  deoarece  se ştie că panta  īntr-un punct al unei curbe este tocmai tangenta  unghiului de īnclinare  al normalei.  Forţele  de contact roată  - şină sunt  īn  echilibru  cu  forţele  exterioare   care  sunt  transmise  osiilor  sub  formă  de  forţe  de legătură.  Īn timpul mersului,  sarcina  pe roată  se modifică atāt  datorită  forţelor  cvasistatice care  produc transferuri de sarcină  pe osie sau īntre osiile vehiculului, cāt şi datorită  forţelor dinamice produse īn principal de neuniformităţile căii de rulare.  Īn axa fiecărei osii acţionează o  forţă  transversală  transmisă   din  partea   şasiului,  prin  intermediul  cutiilor  de  osii,  care īnglobează toate rezistenţele la rotire a acestuia, inclusiv forţele de inerţie. The purpose  of the wheel - rail  contact geometry is to determine the position of the contact points at a certain  transverse  offset of the axle, from its median position, relative to the track. Depending on the position of the contact points, the slippages  that occur in the wheel- rail  contact area  can be determined,  respectively the friction forces and at the same time the spatial  orientation  of the normal  and  frictional  forces..  It must also  determine  the contact points, both in the normal position of the axle on the two track wires and in the attack position. In principle,  the determination  of the contact points can be made on the basis of a geometry theorem according  to which at the point of contact (of tangency) of two curves there appears  a congruence of the norms, respectively a coincidence of the slopes, because it is known that the slope in a point of a curve is precisely the tangent of the angle of inclination of the normal. The wheel-rail  contact forces are  in balance  with the external  forces which are  transmitted  to the axles in the form of connecting forces. During driving, the wheel load changes both due to the quasi-static  forces that produce load transfers  on the axle or between the axles of the vehicle,as well as due to the dynamic forces produced mainly by the unevenness of the rails. In the axis of each axle a transverse  force transmitted from the chassis acts through the axle boxes, which encompasses all its rolling resistance,  including the inertia forces.																		 MODELING OF RAILWAY VEHICLE WHEELS
																	 
															ASPECTE   PRIVIND  SIGURANŢA TRANSPORTĂRII ECHIPAMENTELOR INDUSTRIALE AGABARITICE. STABILITATEA TRANSVERSALĂ  A MIŞCĂRII VEHICULELOR PENTRU TRANSPORTARE ŞI A PLATFORMELOR ĪNCĂRCATE SAFETY ASPECTS  REGARDING  THE TRANSPORATION OF OVERSIZED   INDUSTRIAL EQUIPMENT. THE TRANSVERSAL  STABILITY OF  THE MOVEMENT  OF VEHICLES   FOR TRANSPORTATION AND FOR LOADED  PLATFORMS Mihai  STĂTESCU , Radu I. IATAN, Ion DURBACĂ, Luminiţa Georgiana ENĂCHESCU
  																	
																		Articolul studiază condiţiile pentru asigurarea stabilităţii transversale a mişcării vehiculelor pentru tractare a echipamentelor mecanice industriale, de tipul vehiculelor cu pneuri sau cu şenile. Īn acelaşi sens se are īn vedere şi stabilitatea transversală a platformelor īncărcate, deplasabile pe calea ferată sau pe şosele. Īn cadrul studiului se au īn vedere atāt caracteristicile geometrice ale vehiculelor, masele acestora,  caracterul  drumului parcurs,  prezenţa sau nu a forţei  dezvoltate de īncărcătură, respectiv efectul sarcinilor eoliene, rezistente sau favorizante, precum şi caracterul mişcării (accelerată sau frānată). Sunt precizate condiţiile de răsturnare  a vehiculelor īn cazul unor pante cu īnclinare redusă, caz īn care se fac aproximările adecvate. The article studies the conditions for ensuring the transverse stability of the movement of vehicles for towing industrial mechanical equipment, such as vehicles with tires or with tracks. In the same time, it is also considered the transverse stability of the loaded platforms, moving on the train rails or on the roads. The study considers both the geometrical characteristics of the vehicles, their masses, the character of the road traveled, the presence or not of the force developed by the load, respectively the effect of the wind loads, as well as the movement character  (either accelerated or braked). The conditions for the overturning of vehicles in the case of slopes with reduced inclination are specified, in which case, the appropriate approximations are made.																		 SAFETY ASPECTS  REGARDING  THE TRANSPORATION OF OVERSIZED   INDUSTRIAL EQUIPMENT. THE TRANSVERSAL  STABILITY OF  THE MOVEMENT  OF VEHICLES   FOR TRANSPORTATION AND FOR LOADED  PLATFORMS
																	 
															CONTRIBUŢII PRIVIND  ANALIZA VIBRAŢIILOR INDUSE ORGANISMULUI UMAN ȊN TIMPUL PROCESULUI DE LUCRU CONTRIBUTIONS REGARDING THE VIBRATIONS ANALYSIS INDUCED  ON THE HUMAH  BODY IN WORKING TIME Florin BAUŞIC, Alexandru TOADER, Alexandra BAUŞIC, Sorana BĂCANU
  																	
																		Articolul are ca obiectiv general īnceperea unor cercetări  care fac posibile noi perspective īn domeniul măsurării  vibrațiilor  īn punctele de interes ale organismului  uman pentru persoanele  care prin natura  meseriei sunt supuse vibrațiilor  mecanice, transmiterea și monitorizarea  acestor date īn timp real prin intermediul GPRS. This paper focus on starting  some reserch  that make new perspective possible in the field of mechanical vibrations mesurement in human body`s places of interest for people who by the nature  of their  job are  subject to the mechanical  vibrations.  Also this paper investigate about the transmitting and monitoring  of these  vibrations via GPRS.																		 CONTRIBUTIONS REGARDING THE VIBRATIONS ANALYSIS INDUCED  ON THE HUMAH  BODY IN WORKING TIME
																	 
															INSTALAŢII MOBILE DE CONCASARE NOU APĂRUTE PE PIAŢA MAȘINILOR DE CONSTRUCŢII NEW MOBILE CRUSHING PLANTS  APPEARED ON THE MARKET OF CONSTRUCTION MACHINES Amelitta LEGENDI, Cristian PAVEL, Gabriela DOGARU
  																	
																		Amploarea ȋnregistrată de operaţiile de demolare a construcţiilor și a reciclării materialelor rezultate a determinat  apariţia pe piaţa  mașinilor  de construcţii  a unei game variate  de instalaţii  mobile de concasare. Autorii prezintă doar cāteva dintre aceste soluţii constructive. The magnitude of the demolition operations of the constructions and the recycling of the resulting materials determined the appearance on the market of construction machines of a wide range of mobile crushing installations. The authors present only some of these constructive solutions.																		 NEW MOBILE CRUSHING PLANTS  APPEARED ON THE MARKET OF CONSTRUCTION MACHINES
																	 
																												 | 
												 
											 
										 | 
										  | 
									 							
								 
							 | 
						 				
					 
				 |