ANALIZA EXPERIMENTALĂ A EFICIENŢEI TRATAMENTELOR ACUSTICE CU MATERIALE COMPOZITE FONOABSORBANTE LA CABINELE UTILAJELOR TEHNOLOGICE MOBILE  EXPERIMENTAL RESEARCHES OF THE EFFICIENCY OF ACOUSTIC TREATMENTS WITH SOUND ABSORPTION COMPOSITE MATERIALS FOR THE CABINS OF THE MOBILE TECHNOLOGICAL EQUIPMENT Nicuşor DRĂGAN
  																	
																		Lucrarea  prezintă  problema  testării  unor  sisteme  de  protecție  confecționate  din materiale compozite pe bază de spumă poliuretanică care pot īndeplini simultan următoarele cerințe: absorbția zgomotului de frecvențe medii și īnalte, izolarea zgomotului de frecvențe joase,  amortizarea  vibrațiilor  pentru  reducerea  transmiterii  zgomotului  structural.  Sunt prezentate  date  experimentale  privind  eficiența  tratamentului  acustic  aplicat  la  cabina īncărcătorului frontal romānesc MMT45. Cercetarea experimentală a fost efectuată īn Centrul de  Cercetare  Mecanica  Maşinilor  și  Echipamentelor  Tehnologice  -  MECMET  cu  ajutorul specialiștilor  Laboratorului  de  Vibrații  și  Măsurători  Acustice  din  cadrul  Institutului  de Cercetări pentru Echipamente și Tehnologii īn Construcții - ICECON S.A. București. The paper presents the problem of testing of some protective systems made of PU foam  based  composite  materials  which  can  simultaneously  perform  the  next  requirements: noise absorption for middle and high range frequencies, noise insulation for low frequencies, vibration  damping  in  order  to  avoid  noise  transmission  by  structure.  There  are  presented experimental  data of  the  efficiency  of the acoustic treatment  applied  for   the  cabin  of  the Romanian frontal loader MMT45. The experimental research was made in the Research Center of Machines, Mechanic and Technological Equipments  MECMET with the help of specialists from Vibration and Acoustic Laboratory of the Research Institute for Construction Equipment and Technology - ICECON S.A. from Bucharest.																		 EXPERIMENTAL RESEARCHES OF THE EFFICIENCY OF ACOUSTIC TREATMENTS WITH SOUND ABSORPTION COMPOSITE MATERIALS FOR THE CABINS OF THE MOBILE TECHNOLOGICAL EQUIPMENT
																	 
															CALCULUL RIGIDITĂŢILOR ECHIVALENTE ĪN SISTEMELE DE TRANSMISIE CU ARBORI ELASTICI - (CAZUL REAL n≠0) THE EQUIVALENT STIFFNESS CALCULUS IN THE ELASTIC DRIVESHAFTS TRANSMISSION SYSTEMS - (REAL CASE n≠0) Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ, Aurora Maria POTĪRNICHE, Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN)
  																	
																		Articolul prezintă metoda de calcul a rigidităților echivalente ale elementelor de transmitere a mișcării de tip arbore. Metoda ține seama atāt de rapoartele de transmitere a mișcării prin intermediul angrenajelor fără alunecare (de tip angrenaje cu roți dințate) dar și de  pierderile  energetice  mecanice  din  acestea  cuantificate  prin  intermediul  randamentelor mecanice h. Pentru exemplificarea metodei de echivalare se consideră un studiu de caz al unei transmisii mecanice ramificate cu arbori elastici și angrejae cu roți dințate.  The  article  presents  the  calculus  method  of  the  equivalent  rigidities  of  the transmission with elastic shaft. The method takes into account both the transmission ratio of gears  and  the  mechanical  energy  losses  quantified  through  mechanical  efficiency .  To exemplify  the  calculus  method,  a  case  study  of  a  branched  mechanical  transmission  with elastic shafts and gears is considered. 																		 THE EQUIVALENT STIFFNESS CALCULUS IN THE ELASTIC DRIVESHAFTS TRANSMISSION SYSTEMS - (REAL CASE n≠0)
																	 
															ANALIZA DINAMICĂ A SISTEMELOR MECANICE ELASTICE NELINIARE 1DOF CU AMORTIZARE POLINOMIALĂ DYNAMIC ANALYSIS OF 1DOF NONLINEAR MECHANICAL ELASTIC SYSTEMS WITH POLYNOMIAL DAMPING Aurora Maria POTĪRNICHE, Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN), Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ
  																	
																		Lucrarea propune  un  studiu  al  vibrațiilor  forțate a  sistemelor  mecanice  elastice neliniare  cu  amortizare  vāscoasă  polinomială.  Coeficientul  de  amortizare  are  o  variație polinomială funcție de viteză. Ecuația diferențială a vibrațiilor forțate ale sistemului neliniar cu un grad de libertate poate fi rezolvată numai folosind o metodă numerică de integrare numerică, de  exemplu un program bazat  pe algoritmul Runge-Kutta de  ordinul IV. Studiul introduce  doi  indici  cantitativi  de  evaluare  a  neliniarității  mișcării  și  anume:  indicele  de neliniaritate al amplitudinilor spectrale și indicele de neliniaritate al puterii spectralei.  This article is an approach of the forced steady-state vibrations of the nonlinear mechanical  elastic  systems  with  polynomial  damping.  The  damping  coefficient  has  a polynomial variation function of velocity. The differential equation of the movements of the non-linear 1DOF system can be solved only using numerical method, e.g. a programme based on  the  algorithm  Runge-Kutta  IV  for  the  numerical  integration.  The  study  introduce  two quantitative  indexes  of  nonlinearity,  the  nonlinearity  index  of  spectral  amplitudes  and  the nonlinearity index of spectral power, in order to indicate how much is the nonlinearity of the system.																		 DYNAMIC ANALYSIS OF 1DOF NONLINEAR MECHANICAL ELASTIC SYSTEMS WITH POLYNOMIAL DAMPING
																	 
															ANALIZA DINAMICĂ A SISTEMELOR DE CONDIȚIONARE A AERULUI MODELATE CA SOLIDE RIGIDE 6DOF REZEMATE ELASTIC CU SIMETRII STRUCTURALE DYNAMIC ANALYSIS OF AIR CONDITIONING SYSTEMS MODELED AS RIGID-BODIES 6 DOF WITH ELASTIC BEARINGS AND STRUCTURAL SYMMETRIES Gianina Cornelia SPĀNU (ŞTEFAN), Gigel Florin CĂPĂŢĀNĂ, Aurora Maria POTĪRNICHE
  																	
																		Acest  studiu  prezintă modelul de calcul  și modelul  matematic pentru un  solid rigid cu  șase  grade  de  libertate  utilizate  īn  studiul  dinamic  al  unui  turn  vertical  de  răcire  cu  un ventilator  axial  interior.  Īn  funcție  de  ipotezele  de  calcul,  au  fost  determinate  cāteva  modele matematice  simplificate  care  evidențiază  relațiile  analitice  dintre  parametrii  structurali  și dinamici ai sistemului mecanic elastic.  The  study  presents  the  calculus  model  and  the  mathematical  model  for  a  6DOF solid-body used for the dynamic analysis of a vertical cooling tower with an inside axial flow fan.  Depending  on  calculus  hypothesis,  it  was  determined  some  simplified  mathematical models which  point  out the  analytical relations between structural and dynamical parameters of the vibrating system.																		 DYNAMIC ANALYSIS OF AIR CONDITIONING SYSTEMS MODELED AS RIGID-BODIES 6 DOF WITH ELASTIC BEARINGS AND STRUCTURAL SYMMETRIES
																	 
															ANALIZA METODELOR UTILIZATE ĪN SCOPUL OPTIMIZĂRII  SECȚIUNILOR TRANSVERSALE ALE BRAȚELOR PENTRU AUTOMACARALE ANALYSIS OF THE METHODS USED TO OPTIMIZE CROSS-SECTION ARMS OF THE SELF-CRANES  Cristina SESCU-GAL, Cătălin FRĀNCU
  																	
																		Lucrarea prezintă unele metode utilizate pentru optimizarea structurală a secțiunilor īnchise a brațelor automacaralelor.  Brațele automacaralelor sunt construcții metalice de tip cheson  īnchis,  realizate  prin  asamblări  sudate.  Fiind  necesară  obținerea  dimensiunilor  de transport,  brațele sunt alcătuite din tronsoane, de regulă telescopabile, acționate cu cilindri hidraulici.  Pentru macaralele montate pe autocamioane, secțiunea transversală a brațelor poate  fi  și  de  tipul  cheson  deschis.  Cercetările  pentru  optimizarea  secțiunilor  acestor construcții sunt  multiple,  deoarece  se  caută  atāt obținerea celei  mai optime  forme  care  să reziste  solicitărilor,  concomitent  cu reducerea  masei și  implicit a  costurilor  pe unitatea  de lungime.  The paper presents some methods used for the structural optimization of the closed sections of the crane arms. The arms of the cranes are metallic constructions of closed caisson type, made by welded assemblies. Being necessary to obtain the transport dimensions, the arms are made up of sections, usually telescopable, operated with hydraulic cylinders. For truck mounted  cranes,  the  cross  section  of  the  arms  can  also  be  of  the  open  drawer  type.  The researches for the optimization of the sections of these constructions are multiple, as they seek both to obtain the best form that can withstand the demands, while reducing the mass and implicitly the costs per unit length. 																		 ANALYSIS OF THE METHODS USED TO OPTIMIZE CROSS-SECTION ARMS OF THE SELF-CRANES 
																	 
															ADERENȚA OSIILOR MOTOARE ALE VEHICULELOR FEROVIARE  THE WHEELSET ENGINES ADHESION OF RAILWAY VEHICLES Gabriel POPA, Claudiu-Nicolae BADEA , Monica VĂLU, Crina BADEA, Melania DUMITRU, George DUMITRU
  																	
																		Aderența a limitat capacitățile de tracțiune și frānare ale vehiculelor feroviare īncă de la īnceputul transportului feroviar.Īn ultimele decenii, unele căi ferate au fost afectate īn special de aderența scăzută, īndeosebi datorită prezenței contaminării īn contactul roată - șină.Cea mai clară consecință a aderenței scăzute sunt īntārzierile pentru navetiștii zilnici, care pot apărea īn special toamna.Deși unele măsuri au fost adoptate de către căile ferate afectate, problemele conexe ale aderenței nu au fost īn mare măsură rezolvate,.Īn această lucrare se introduce  o  aderență  scăzută  īn  contactul  roată  -  șină,  subliniind  cauzele  asociate  și consecințele.Sunt descrise, de asemenea, contramăsurile existente.  Adherence has limited the traction and braking capabilities of rail vehicles since the beginning of rail transport. In the last decades, some railways have been affected in particular by  the  low  adhesion,  especially  due  to  the  presence  of  contamination  in  the  wheel  -  rail contact. The clear consequence of the low adherence are the delays for daily commuters, which can occur especially in autumn. Although some measures have been adopted by the affected railways,  the  issues  of  adherence  have  not  yet  been  largely  resolved.  In  this  paper  a  low adhesion is introduced in the wheel - rail contact, emphasizing the associated causes and the consequences. Existing countermeasures are also described.																		 THE WHEELSET ENGINES ADHESION OF RAILWAY VEHICLES
																	 
																												 |