Analiza dinamica a unui sistem mecanic 6DOF cu legaturi vasco-elastice si simetrii structurale The dynamic analysis of a 6dof mechanical system with visco- elatic bearings and structural symmetries Aurelian Gabriel RADU, Nicusor DRAGAN, Gigel Florin CAPATANA
  																	
																		Articolul prezintă analiza  dinamică a unui sistem mecanic 6DOF cu legături  vâsco- elastice și simetrii structurale (de dispunere a maselor, a elementelor elastice și a aparatelor de reazem elastomerice).  Simetriile conduc la obţinerea  unor modele fizice și matematice simplificate, cu sisteme de ecuaţii diferenţiale decuplate ce descriu comportamentul dinamic în subsisteme de mișcări cuplate după anumite direcții. Dacă sistemul mecanic este rezemat prin intermediul a patru  legături  elastice (conform studiului de caz) ce conduce la o simetrie după un plan vertical-longitudinal, modelul matematic devine mai simplu iar vibraţiile sistemului se decuplează în două subsisteme cu câte 3 mişcări cuplate. The paper  presents  the dynamic analysis of a 6DOF mechanical  system with visco- elastic bearings and structural  symmetries (masses, elastomeric bearings). The physical and mathematical models are simplified due of the symmetries; the systems of differential equations are  decoupled  and  describe  the dynamic behavior  in subsystems of coupled movements. The mechanical  system supported  by four elastic bearings  (according  to the case study) lead to a symmetry after  a  vertical-longitudinal plane;  in this case,  the mathematical  model becomes simpler and the vibrations of the system are decoupled into two subsystems with 3 coupled movements.																		 The dynamic analysis of a 6dof mechanical system with visco- elatic bearings and structural symmetries
																	 
															Caracteristici termodinamice si de putere ale masinilor termice pentru locomotive diesel Power characteristics of thermal machines for locomotives Melania TUDOSE DUMITRU,  Monica VALU, Adrian Ioan MUNTEAN, Claudiu-Nicolae BADEA, Marius BOLANU, George DUMITRU
  																	
																		Lucrarea  prezintă  un scurt  istoric  şi câteva  caracteristici termodinamice  specifice câtorva  tipuri  de  locomotive  cu  motoare  termice  de  tracțiune   care  au  parcurs   un  proces continuu de dezvoltare, modernizare  şi evoluție în spațiul est european  în decursul ultimilor 60 de ani, inclusiv în România. Astfel, în anul 1949 fabricile cehoslovace „Škoda” de la Plzeň au dobândit drepturi  de licență de la „Schweizerische Lokomotiv und Maschinenfabrik” din Winterthur şi Société Anonyme des Ateliers de Sécheron. Primul prototip de locomotivă a fost finalizat în 1952. Mai târziu, au fost livrate 100 de mașini care au fost clasificate „E499.0” iar ulterior  au fost livrate alte 140 de locomotive care au fost expediate în șase loturi, diferind în detalii  minore de la tipul 12E1 până  la 12E6. Clasa  499.1 (ulterior  clasa  141) avea diferite tipuri  de transmisii  și aparataje / instalații  şi organe  de mașini modificate, în timp ce clasa E469.1  (ulterior  clasa  121) avea  un raport  de transmisie  de reducere  diferit  și un efort de tracțiune  mai mare.  Clasa  de locomotive 121 a  fost destinată  traficului  de marfă  și a  fost dezvoltată  în  continuare   în  clasele   469.2  (ulterior   clasa   122)  la  masă  ușor  redusă   iar locomotivele  469.3  (ulterior  clasa  123)  cu  echipamente  electrice  modificate.  Clasa  469.5 (ulterior  clasa 125.8) a fost o versiune cu ecartament  larg în două secțiuni, pentru transportul trenurilor  de marfă grele în estul Slovaciei. Clasa de locomotive 479.0, a apărut  în anul 1977 a fost dezvoltată din în clasa de locomotive E469.3 și E469.5. The paper presents a brief history and some thermodynamic characteristics specific to several types of locomotives with traction  heat engines that have gone through a continuous process  of development, modernization  and  evolution  in Eastern  Europe  during  the last  60 years, including Romania. Thus, in 1949 the Czechoslovak factory "Škoda" in Plzeň acquired license  rights  from „Schweizerische  Lokomotiv und  Maschinenfabrik”  from Winterthur  and Société Anonyme des Ateliers de Sécheron.  The first locomotive prototype  was completed in
1952.. Later,  100 locomotives were delivered  which were classified  "E499.0"  and later  other
140 locomotives which were shipped in six lots, differing in minor details  from type 12E1 to
12E6.  Class  499.1  (later   class  141)  had  different  types  of  transmissions   and  modified machinery / apparatus and parts  and components, while class E469.1 (later  class 121) had a different reduction  transmission  ratio  and an effort of higher traction.  Class 121 locomotives were intended for freight traffic and were further developed in classes 469.2 (later class 122) at slightly  reduced   mass  and  locomotives  469.3  (later   class  123)  with  modified  electrical equipment.  Class  469.5  (later  class  125.8)  was  a  two-section  wide-gauge  version  for  the transport  of heavy freight trains  in eastern  Slovakia. The locomotive class 479.0, appeared  in
1977, was developed from the locomotive class E469.3 and E469.5.
																		 Power characteristics of thermal machines for locomotives
																	 
															Analiza privind cuplele de frecare specifice servovalvelor si particularitatile proceselor tribologice asociate – partea I Analysis of the servo valves specific coupling and the particularities of the associated tribological processes – Part I Aristia-Ioana POPOVICI, Florin PETRESCU
  																	
																		Articolele au ca obiectiv prezentarea principalelor aspecte privind tribologia servovalvelor,   principala   componentă   a  sistemelor  hidraulice   de  reglare   automată.   Sunt identificate şi caracterizate, din punct de vedere tribologic, cuplele caracteristice servovalvelor. Se  prezintă  formele  constructive,  materialele   din  care  sunt  realizate,   cerinţele  de  calitate realizate  prin tratamente  termice adecvate  şi relaţiile  stricte între dimensiunile funcţionale de bază  ale duzei şi ale  restrictorului privite în legătură  cu fenomenele complexe care  apar  la curgerea  lichidului hidraulic. Sunt prezentate procesele de frecare şi uzare caracteristice servovalvelor, factorii de influenţă specifici şi unele aspecte privind modelele matematice ale procesului de frecare  (modelul Coulomb, modelul Stribeck, modelul Helouvry, teoria  adeziunii Bowden-Tabor). Frecarea vâscoasă,  proprie  regimului normal de funcţionare  a servovalvelor, respectiv al cuplei sertar-bucşă este analizată cu legea Newton şi în acest context sunt prezentate forţele de presiune şi efectele acestora  asupra  proceselor  tribologice specifice. The articles aim to present the main aspects of servo valves tribology, the main component of automatic  hydraulic  control  systems. The specific coupling of servo valves are identified and characterized from tribological point of view. The constructive forms, the material from which they are built, the quality requirements  achived with adequate  heat treatments  and the strict relation  between the basic functional dimensions of the nozzle and the restrictor  are presented in relation  to the complex phenomena that occur when the hydraulic fluid flows. Are presented the specific friction and wear processes characteristic of the servo valves, the specific influencing factors and some aspects regarding  the mathematical  models of the friction process (Coulomb model, Stribeck model, Helouvry model, Bowden-Tabor adhesion theory). Using Newton’s law is analyzed the viscous friction - proper  to the normal  operation  regime of the servo valve (of the drawer-sleeve  coupling) – and are presented  the pressure  forces and their effects on the specific tribological  processes.																		 Analysis of the servo valves specific coupling and the particularities of the associated tribological processes – Part I
																	 
															Analiza privind cuplele de frecare specifice servovalvelor si particularitatile proceselor tribologice asociate – partea  II Analysis of the servo valves specific coupling and the particularities of the associated tribological processes – Part II Aristia-Ioana POPOVICI, Florin PETRESCU
  																	
																		Articolele au ca obiectiv prezentarea principalelor aspecte privind tribologia servovalvelor, principala componentă a sistemelor hidraulice de reglare automată. Sunt identificate şi caracterizate,  din punct de vedere tribologic, cuplele caracteristice  servovalvelor. Se prezintă formele constructive, materialele din care sunt realizate, cerinţele de calitate realizate prin tratamente termice adecvate şi relaţiile stricte între dimensiunile funcţionale de bază ale duzei şi ale restrictorului privite în legătură cu fenomenele complexe care apar la curgerea lichidului hidraulic. Sunt prezentate procesele de frecare şi uzare caracteristice servovalvelor, factorii de influenţă specifici şi unele aspecte privind modelele matematice ale procesului de frecare (modelul Coulomb, modelul Stribeck, modelul Helouvry, teoria adeziunii Bowden-Tabor). Frecarea  vâscoasă, proprie regimului normal de funcţionare a servovalvelor, respectiv al cuplei sertar-bucşă este analizată cu legea Newton şi în acest context sunt prezentate forţele  de presiune şi efectele acestora  asupra proceselor tribologice specifice The articles aim to present the main aspects of servo valves tribology, the main component of automatic hydraulic control systems. The specific coupling of servo valves are identified and characterized from tribological point of view. The constructive forms, the material from which they are built, the quality requirements achived with adequate heat treatments and the strict relation between the basic functional dimensions of the nozzle and the restrictor are presented in relation to the complex phenomena that occur when the hydraulic fluid flows. Are presented the specific friction and wear processes characteristic  of the servo valves, the specific influencing factors and some aspects regarding the mathematical models of the friction process (Coulomb model, Stribeck model, Helouvry model, Bowden-Tabor adhesion theory). Using Newton’s law is analyzed the viscous friction - proper to the normal operation regime of the servo valve (of the drawer-sleeve coupling)
– and are presented the pressure forces and their effects on the specific tribological processes.																		 Analysis of the servo valves specific coupling and the particularities of the associated tribological processes – Part II
																	 
															Monitorizarea traficului feroviar prin sistemul ETCS - nivel 2 Rail traffic monitoring through the ETCS system  - level 2 Gabriel POPA,  Alexandru BADEA, Florian Ion PETRESCU, Constantin BIBIRE, George DUMITRU, Melania TUDOSE DUMITRU
  																	
																		Lucrarea  oferă  o introducere  în programul  de semnalizare  feroviar  european,  un program   care   înlocuiește   întreaga   semnalizare   feroviară;   și  proiectul   de  cercetare   care însoțește programul  de semnalizare la nivel științific avansat. Motivați de provocările  legate de verificarea  și validarea  noilor sisteme de control  feroviar  care  urmează  să fie desfășurate  în cadrul Programului de semnalizare, obiectivul nostru constând în prezentarea unei metode și a instrumentelor  care  să sprijine dezvoltarea  și verificarea  eficientă a traficului  feroviar.  Cu un accent  principal   pe  sistemele  de  control  feroviare  cu  caracteristici  ale  liniei  de  produse, această  lucrare  arată  cum obiectivul este îndeplinit prin contribuțiile  principale  ale lucrării: o metodă  holistică  pentru  verificarea  și  validarea   sistemelor  de  control  feroviar  cu caracteristicile liniei de produse și aplicare  a sa în viitoarele sisteme de interblocare europene.  The paper  provides an introduction  to the European  Railway Signaling Program,  a program  that replaces  the entire railway signaling  and the research  project that accompanies the  scientifically  advanced  signaling  program.   Motivated  by the  challenges  related  to  the verification and validation  of the new railway control systems to be deployed in the Signaling Program,  our goal is to present  a method and tools to support  the development and efficient verification  of  rail  traffic.  With  a  main  focus  on  rail  control  systems  with  product  line characteristics, this paper shows how the objective is achieved through the main contributions of the paper,  namely a holistic method for verifying and validating  rail  control  systems with product line characteristics and its application  in future European  interlocking systems. 																		 Rail traffic monitoring through the ETCS system  - level 2
																	 
															Comunicatii WI-FI pentru – CBTC Communications-based train control – CBTC Alexandru BADEA, Gabriel POPA,  Ion MATEI Victor Mihai POPA, Claudiu-Nicolae BADEA, George DUMITRU
  																	
																		Controlul  bazat  pe  comunicații  al  trenului  (CBTC)  este  un  sistem  modern  de semnalizare care utilizează comunicații radio pentru a permite schimbul de informații de înaltă rezoluție  și control  în timp real  al trenului  între  tren  și infrastructura de comunicații  de pe linie. Marea majoritate  a sistemelor CBTC din lume utilizează IEEE 802.11 Wifi ca tehnologie de comunicații  radio,  în principal  datorită  eficienței sale  din punct  de vedere  al  costurilor. Rețelele de cale ale acestor  sisteme utilizează  în principal  infrastructura  Wifi convențională. Aceasta înseamnă că un tren trebuie să se asocieze în mod constant (adică să facă legătura)  cu punctele de acces Wifi (AP) de pe cale în timp ce rulează. Train Communications Control (CBTC) is a modern signaling system that uses radio communications  to  allow  the  exchange  of  high-resolution   information  and  real-time  train control between the train  and the on-line communications infrastructure. The vast majority of CBTC systems in the world use IEEE 802.11 Wifi as a radio communication technology, mainly due to its cost-effectiveness. The track networks of these systems mainly use the conventional Wifi infrastructure. This means that  a train  must constantly  associate  (ie connect)  with Wifi (AP) access points on the track while running.																		 Communications-based train control – CBTC
																	 
																												 |