ANALIZA CINEMATICA A UNUI BRAȚ ROBOTIC CU CINCI  GRADE DE LIBERTATE PRIN INTERMEDIUL INSTRUMENTULUI TRACKER KINEMATIC ANALYSIS OF A 5 DOF ROBOTIC ARM WITH  THE TRACKER SOFTWARE Elena  Alexandra BODĀLCĂ, Claudiu VATAMANU, Andrei ENIȘOR, Radu PANAITESCU-LIESS, Alexandru-Polifron CHIRIȚĂ
  																	
																		Prezentul articol reprezintă  o aplicație didactică practică și anume, determinarea  poziției, vitezei  și  accelerației  unui  punct  caracteristic  al  unui  echipament  prin  intermediul  instrumentului Tracker. Īn cazul de față s-a utilizat un braț robotic didactic, punctul caracteristic considerat fiind fixat pe griper-ul acestuia. Analiza cinematica a brațului robotic se face și la disciplina Mecanisme, noțiunile teoretice fiind prezentate pe larg acolo și nu fac subiectul acestui articol. This  article  represents  a didactic  application,  namely  the determination  of the position, velocity and acceleration of a characteristic point of an equipment by means of the Tracker Software Tool. In this case, a didactic robotic arm was used. The characteristic point considered was fixed on its grip. The kinematic analysis of the robotic arm is also done in the Mechanisms discipline, the theoretical notions being presented widely there and are not the subject of this article.																		 KINEMATIC ANALYSIS OF A 5 DOF ROBOTIC ARM WITH  THE TRACKER SOFTWARE
																	 
															ANALIZA EXPERIMENTALĂ A STRUCTURILOR COMPOZITE PENTRU  COMBATEREA ZGOMOTULUI LA UTILAJELE DE CONSTRUCȚII DIN ZONELE URBANE EXPERIMENTAL ANALYSIS OF COMPOSITE STRUCTURES FOR NOISE CONTROL IN CONSTRUCTION WORK  EQUIPMENT FOR URBAN AREAS DRĂGAN  Nicuşor, CHIRIŢĂ Marius Iulian
  																	
																		Īn  lucrare   se  analizează   şi  se  stabilesc   soluţii  constructive   de  materiale macrocompozite īn structuri multistrat, cu proprietăţi de combatere a zgomotului produs de utilajele tehnologice de proces folosite īn lucrările  de construcţii  īn zonele urbane.  Aceste structuri compozite multistrat trebuie să fie capabile să īndeplinească  simultan trei funcţii şi anume: funcţia de absorbţie a zgomotului īn spectrul de frecvenţe īnalte, funcţia de izolare a zgomotului īn spectrul frecvenţelor joase (sub 1000 Hz), funcţia de reducere  a zgomotului structural  produs de vibraţiile elementelor constructive (echipamente de lucru, subansamble, organe de acţionare,  etc.) ale diverselor tipuri de utilaje tehnologice autopropulsate.  The paper analyzes and establishes constructive solutions of macrocomposite materials   in  multilayer  structures   used  for  the  control  of  the  noise  produced  by  the technological  process  equipment  used  in  the  construction  works in  urban  areas.  These multilayer  composite  structures   must  be  capable   of  simultaneously   performing   three functions, namely: noise absorption  function in the high frequency spectrum, noise isolation function  in  the  low frequency  spectrum  (below  1000  Hz), function  of the  reduction  of structural  noise produced by the vibrations of the constructive elements (working equipment, subassemblies,   actuators,    etc.)   of  the   various   types  of  self-propelled   technological equipment.																		 EXPERIMENTAL ANALYSIS OF COMPOSITE STRUCTURES FOR NOISE CONTROL IN CONSTRUCTION WORK  EQUIPMENT FOR URBAN AREAS
																	 
															PROIECTAREA PARAMETRICĂ 3D A UNUI MECANISM DE TROLIU DE 15 KN PENTRU  APLICAȚII NAVALE 3D PARAMETRIC DESIGN OF A 15 KN TROLLEY MECHANISM FOR NAVAL APPLICATIONS ȘERBAN Cristinel Alexandru, DRĂGAN  Nicuşor
  																	
																		Articolul prezintă etapele de proiectare  3D a componenetelor, subansamblelor și ansamblului  general  al echipamentului  cabestan/troliu pentru  utilizări  īn domeniul naval. Proiectarea CAD 3D a fost realizată  cu programul  Inventor® 2019 de la firma Autodesk.  The article  presents  the stages  of 3D design of the components,  subassemblies and the general  assembly of the naval winch equipment. The 3D CAD design was realized with the Inventor® 2019 program from Autodesk.																		 3D PARAMETRIC DESIGN OF A 15 KN TROLLEY MECHANISM FOR NAVAL APPLICATIONS
																	 
															UNELE ASPECTE CONSTRUCTIVE PARTICULARE REFERITOARE LA CONCASOARELE CONICE UTILIZATE ĪN INDUSTRIA MATERIALELOR DE CONSTRUCŢII SOME PARTICULAR CONSTRUCTION ASPECTS REGARDING  CONICAL CRUSHERS USED IN CONSTRUCTION MATERIALS  INDUSTRY Amelitta LEGENDI, Cristian PAVEL, Radu PANAITESCU-LIESS
  																	
																		Acest articol este o pledoarie pentru utilizarea concasoarelor conice īn procesul de concasare a materialelor de construcții. Autorii și-au concentrat analiza pe prezentarea produselor aparținānd companiilor SANDVIK și KPI-JCI. Sunt specificate, de asemenea, posibilitățile multiple de īmbunătățire a performanțelor celor două variante constructive abordate. This article is a pleading for the use of conical crushers in the process of crushing construction materials. The authors focused their analysis on the presentation of the products belonging to SANDVIK and KPI-JCI companies. The multiple possibilities of improving the performances of the two constructive variants addressed are also specified.																		 SOME PARTICULAR CONSTRUCTION ASPECTS REGARDING  CONICAL CRUSHERS USED IN CONSTRUCTION MATERIALS  INDUSTRY
																	 
															ANALIZA EXPERIMENTALĂ A VIBRAŢIILOR INDUSE ORGANISMULUI UMAN THE EXPERIMENTAL ANALYSIS OF VIBRATIONS INDUCED ON THE HUMAH BODY Alexandru TOADER, Alexandra BAUŞIC, Florin BAUŞIC
  																	
																		Articolul   are   ca   obiectiv   analiza   vibrațiilor   īn   punctele   de   interes   ale organismului uman pentru persoanele care prin natura meseriei sunt supuse vibrațiilor mecanice, transmiterea și monitorizarea  acestor  date īn timp real prin intermediul GPRS.  This paper focus on the field of mechanical  vibrations  analysis in human body`s places  of interest  for people who by the nature  of their job are  subject to the mechanical vibrations.  Also this  paper  investigate  about  the  transmitting  and  monitoring    of these vibrations via GPRS																		 THE EXPERIMENTAL ANALYSIS OF VIBRATIONS INDUCED ON THE HUMAH BODY
																	 
															MODELAREA VEHICULULUI FEROVIAR ĪN CONDIȚII DE FRĀNARE MODELING THE TRAIN VEHICLE IN BRAKE CONDITIONS Gabriel POPA, Claudiu-Nicolae BADEA, Monica  VĂLU, Pompiliu CONSTANTIN, Melania DUMITRU, George DUMITRU
  																	
																		Această lucrare  descrie  dezvoltarea  unui model de vehicul cu vedere laterală care include toate componentele principale  de frānare  și suspensie. Modelul a fost construit treptat, cu teste ample efectuate īn fiecare etapă  de dezvoltare pentru a se asigura  că vehiculul a fost modelat  corect.  Complexitatea  modelului  este  determinată   īn  mare  măsură  de  numărul  de grade de libertate. Īn elaborarea modelelor matematice se realizează  diverse ipoteze, iar aplicabilitatea unui model depinde de aceste presupuneri.  Īn lucrare  este prezentată  o derivare completă a ecuațiilor  de mișcare după ce au fost verificate caracteristicile modelului de bază al vehiculului, un model al sistemului de frānare  a fost adăugat  pentru  a funcționa doar  pe prima osie montată. Acest lucru a permis analizarea comportamentului  vehiculului īn diferite condiții de frānare. This paper  describes the development of a side view vehicle model that includes all the main braking  and suspension  components. The model was built gradually,  with extensive tests performed  at each development stage  to ensure  that  the vehicle was modeled correctly. The complexity of the model is largely determined by the number of degrees of freedom. In the elaboration of the mathematical  models various hypotheses are realized, and the applicability of a  model  depends  on  these  assumptions.  The  work  shows  a  complete  derivation  of the equations  of motion  after  the  characteristics of the  basic  model  of the  vehicle  have  been verified, a model of the braking  system has been added  to operate  only on the first mounted axle. This allowed the analysis of the vehicle's behavior under different braking conditions																		 MODELING THE TRAIN VEHICLE IN BRAKE CONDITIONS
																	 
															ANALIZA PERFORMANȚELOR TRANSPORTOARELOR ELICOIDALE ĪN TIMPUL PROCESULUI DE MANIPULARE A UNUI AMESTEC DE NISIP ȘI PIETRIȘ ANALYSIS OF THE SCREW  CONVEYOR PERFORMANCE DURING THE HANDLING OF A MIXTURE OF SAND AND GRAVEL PROCESS Cristina SESCU-GAL, Cătălin FRĀNCU
  																	
																		Lucrarea   prezintă  o  analiză  a  transportoarelor elicoidale  pentru  stabilirea   unor parametri  care să conducă la o eficiență energetică  crescută  īn utilizare, cunoscāndu-se  faptul că un dezavantaj  al acestor  transportoare este consumul mai mare de energie  comparativ  cu alte sisteme de transport  continuu. The paper presents an analysis of screw conveyors to establish parameters that lead to increased  energy efficiency in use, knowing that a disadvantage  of these conveyors is the higher energy consumption compared to other continuous transport  systems																		 ANALYSIS OF THE SCREW  CONVEYOR PERFORMANCE DURING THE HANDLING OF A MIXTURE OF SAND AND GRAVEL PROCESS
																	 
																												 |