ANALIZA DINAMICĂ A UNUI UTILAJ TEHNOLOGIC AMFIBIU PENTRU  LUCRĂRI ÎN TERENURI MLĂȘTINOASE DYNAMIC ANALYSIS OF THE AMPHIBIUM TECHNOLOGICAL EQUIPMENT FOR WORK  IN WETLANDS Nicuşor DRĂGAN
  																	
																		Articolul prezintă un studiu de analiză și stabilitate dinamică a unui excavator plutitor. Se modelează fizic și matematic excavatorul plutitor, se scriu ecuațiile diferențiale ale mișcării oscilatorii  și se rezolvă aceste ecuații cu ajutorul  programului  SIMULINK din cadrul  softului Matlab. Pe baza rezultatelor obținute ale amplitudiniilor, pulsațiilor și acceletațiilor sunt trasate grafice  și  se  vor  interpreta   rezultatele.  În  urma  acestor  rezultate  se  propune  o  soluție  de optimizare și control a stabilității  excavatoarelor plutitoare ce are ca principiu mecanic efectul giroscopic. Aceste dispozitive sunt numite de către autori amortizoare  dinamice giroscopice deoarece au capacitatea de a controla și a amortiza mișcarea  oscilatorie  a utilajelor  plutitoare sub efectul giroscopic. The article  presents  a  dynamic analysis  and  stability  analysis  study of a floating excavator. The floating excavator is physically and mathematically modeled, the differential equations  of the  oscillatory  motion  are  written  and  these  equations  are  solved  using  the SIMULINK program  of the  Matlab  software.  Based  on  the  obtained  results  of amplitudes, pulsations  and accelerations, graphs  are drawn and the results are  interpreted.  As a result of these results,  a solution  for optimizing and  controlling  the stability  of floating excavators  is proposed, whose mechanical principle is the gyroscopic effect. These devices are called by the authors dynamic gyroscopic shock absorbers  because they can control and damp the oscillatory movement of floating machines under the gyroscopic effect.																		 DYNAMIC ANALYSIS OF THE AMPHIBIUM TECHNOLOGICAL EQUIPMENT FOR WORK  IN WETLANDS
																	 
															CRITERII DE EVALUARE  ALE PERFORMANȚELOR TEHNOLOGICE, FUNCȚIONALE ȘI DINAMICE ALE ÎNCĂRCĂTOARELOR RAPIDE CRITERIA TO EVALUATION OF THE TECHNOLOGICAL, FUNCTIONAL AND DYNAMIC  PERFORMANCES OF THE HIGH  SPEED LOADERS Debeleac Carmen
  																	
																		În  lucrare   autoarea  identifică   pentru   o  largă   gamă   constructivă   de încărcătoare rapide de putere mică performanțele lor tehnologice, funcționale și dinamice evaluate pe baza unor criterii cuantificate prin indici de performanță. In the paper  the author  identifies for a wide range  of low power high speed loaders  their  technologic,  functional  and  dynamic performances  evaluated  on the basis  of criteria  quantified by performance indices.																		 CRITERIA TO EVALUATION OF THE TECHNOLOGICAL, FUNCTIONAL AND DYNAMIC  PERFORMANCES OF THE HIGH  SPEED LOADERS
																	 
															ANALIZA COMPARATIVĂ A PARAMETRILOR DINAMICI AI SISTEMELOR MECANICE 1DOF CU REAZEME ELASTICE CU COMPORTAMENT REOLOGIC COMPLEX COMPARATIVE ANALYSIS OF THE DYNAMIC  PARAMETERS OF MECHANICAL SYSTEMS  1DOF WITH  COMPLEX REOLOGICAL BEHAVIOR ELASTOMERIC BEARINGS Gianina Cornelia SPÂNU (ŞTEFAN), Gigel Florin CĂPĂŢÂNĂ, Aurora Maria POTÎRNICHE
  																	
																		Articolul prezintă comparativ  parametrii dinamici ai unui sistem mecanic elastic cu un grad de libertate cu elemente de rezemare elastomerice.  Modelele reologice ale elementelor vâscoleastice  sunt: Maxwell, Voigt-Kelvin și Zener. Paremtrii  de analiză  dinamică sunt amplitudinea vibrațiilor armonice staționare,  factorul de amplificare dinamică și factorul de transmisibilitate a forței dinamice la fundație. The article compares the dynamic parameters of an 1DOF elastic mechanical system with  elastomeric  support  elements.  The rheological   models  of the  damping  viscous-elastic elements are:  Maxwell, Voigt-Kelvin and Zener. The dynamic analysis parameters are the amplitude of the harmonic steady-state vibrations, the amplitude factor and the transmissibility ratio of the dynamic force to the foundation.																		 COMPARATIVE ANALYSIS OF THE DYNAMIC  PARAMETERS OF MECHANICAL SYSTEMS  1DOF WITH  COMPLEX REOLOGICAL BEHAVIOR ELASTOMERIC BEARINGS
																	 
															ASPECTE   PRIVIND  SIGURANŢA TRANSPORTĂRII ECHIPAMENTELOR  INDUSTRIALE AGABARITICE. STABILITATEA MIŞCĂRII  LONGITUDINALE A  MIJLOACELOR PENTRU  TRACTARE RUTIERĂ SAFETY ASPECTS  REGARDING  THE TRANSPORATION OF OVERSIZED   INDUSTRIAL EQUIPMENT. THE STABILITY OF THE LONGITUDINAL MOVEMENT OF ROAD TOWING VEHICLES Mihai  STĂTESCU, Radu I. IATAN, Ion DURBACĂ, Luminiţa Georgiana ENĂCHESCU
  																	
																		Lucrarea abordează condiţiile pentru asigurarea stabilităţii mişcării longitudinale a mijloacelor de tractare a echipamentelor mecanice industriale de tipul vehiculelor cu pneuri sau cu şenile. În acest context se au în vedere atât caracteristicile geometrice ale vehiculelor, masele acestora, caracterul drumului parcurs, prezenţa sau nu a forţei dezvoltate de încărcătură, respectiv efectul sarcinilor eoliene, rezistenţe sau favorizante, precum şi caracterul mişcării (accelerată sau frânată). Sunt precizate condiţiile de răsturnare a vehiculelor în cazul unor pante cu înclinare redusă, caz în care se fac aproximările adecvate. This paper addresses the necessary conditions to ensure the stability of the longitudinal movement of the means of towing the industrial mechanical equipment, such as vehicles with tires or tracks. In this context, not only the geometrical characteristics of the vehicles, their masses, the character of the road traveled, the presence or absence of the force developed by the load, the effect of the wind loads, but also the character of the movement (accelerated or braked). The conditions for the overturning of vehicles in the case of slopes with reduced inclination are specified, in which case the appropriate approximations are made.																		 SAFETY ASPECTS  REGARDING  THE TRANSPORATION OF OVERSIZED   INDUSTRIAL EQUIPMENT. THE STABILITY OF THE LONGITUDINAL MOVEMENT OF ROAD TOWING VEHICLES
																	 
															CONTROLUL ENERGIEI DISIPATE  CU AJUTORUL DISPOZITIVELOR FLUIDICE PENTRU PROTECŢIA CONSTRUCŢIILOR LA ACŢIUNEA ȘOCURILOR SEISMICE DISIPERED  ENERGY CONTROL  WITH THE AID OF FLUID DEVICES FOR BUILDING PROTECTION AT SEISMIC SHOCK ACTION PUNGOCI  Alexandru
  																	
																		Protecţia  construcţiilor  împotriva oscilaţiilor  introduse de seism prin  folosirea  unor dispozitive
atașate structurii este acceptată în prezent ca o tehnică foarte eficace, atât pentru construcţiile noi, cât și pentru consolidarea celor existente.
În cadrul  lucrării  sunt trecute în revistă principalele  concepte şi realizări  aplicate  în domeniul
controlului structural al construcţiilor supuse acţiunilor seismice.
Sunt analizate comparativ diferitele procedee de control structural şi evidenţiate avantajele dispozitivelor fluidice, precum şi tipurile de structuri la care acestea au eficienţă maximă.
Au fost efectuate  în acest context, analize / simulări structurale pentru o structură din beton armat P+8, subdimensionată. Simulările au condus la optimizarea valorilor coeficienţilor de amortizare şi implicit a forţelor reactiv – disipative.
 The protection of constructions against the oscillations introduced by the earthquake through the use of devices attached to the structure is currently accepted as a very effective technique, both for new constructions and for the consolidation of existing ones.
During the paper, the main concepts and achievements applied in the field of structural control of constructions subjected to seismic actions are reviewed.
The various structural control processes are compared and the advantages of the fluidic devices as well as the types of structures at which they have maximum efficiency are highlighted.
Were carried out in this context, the analysis / simulation structure for a reinforced concrete structure
P + 8 undersized. Simulations were conducted to optimize the values of the coefficients of damping and hence the reactive forces - dissipative.
																		 DISIPERED  ENERGY CONTROL  WITH THE AID OF FLUID DEVICES FOR BUILDING PROTECTION AT SEISMIC SHOCK ACTION
																	 
															EVALUAREA  CAPACITĂŢII DE OMOGENIZARE A BETONULUI, PRIN ȊNCERCĂRI EXPERIMENTALE ȊN TIMPUL TRANSPORTULUI CU AUTOBETONIERA THE EVALUATION OF THE HOMOGENIZATION CAPACITY OF  THE CONCRETE, THROUGH EXPERIMENTAL TESTS DURING  THE TRANSPORT BY THE TRUCK  MIXER ENESCU  Virgil
  																	
																		Menţinerea calităţii betonului preparat ȋn staţii de betoane pe durata transportului ȋn autobetoniere,  prin malaxare continuă pe durate prestabilite până la locul de punere ȋn operă, reprezintă o preocupare majoră a cercetătorilor din domeniul construcţiilor și materialelor de construcţii, precum și a tuturor factorilor interesaţi ȋn prepararea și punerea ȋn operă a betoanelor. Prin experimentări  și ȋncercări de laborator, s-a urmărit punerea ȋn evidenţă a efectului duratei de transport și malaxare ȋn autobetoniere, asupra caracteristicilor de consistenţă și rezistenţă ale betoanelor  puse ȋn operă la lucrările de interes public. Pentru aceasta, au fost alese betoane de diferite mărci, preparate  ȋn aceeași staţie de betoane,  urmând  a fi malaxate  pe durate de timp diferite, ȋntr-o autobetonieră. Mărcile de beton reprezentative alese au fost: B 150, B 200, B 250 și B 300. Duratele de malaxare, corelate cu distanţele de transport spre punctele de punere ȋn operă a betonului, au fost stabilite ȋn funcţie de: marca betonului, volumul de beton preparat, conţinutul de ciment din reţetă și raportul apă/ciment. Probele de beton au fost prelevate ȋn trei situaţii: la ȋnceputul descărcării betonului din autobetonieră, la mijlocul descărcării și la sfârșitul descărcării. Pentru fiecare probă de beton prelevată s-au determinat: tasarea, răspândirea, rezistenţa la compresiune  și densitatea aparentă a betonului ȋntărit. Rezultatele obţinute au fost reprezentate sub  forma  tabelară  și  grafică,  ȋn  scopul  de  a  scoate  ȋn  evidenţă  gradul  de  omogenizare  a amestecului   preparat,   precum   și  corelaţia   dintre  durata   de  malaxare   ȋn  autobetonieră   și caracteristicile de lucrabilitate și de rezistenţă ale betonului. The maintaining  of the quality  for the concrete  prepared  in concrete  stations during the transport in truck mixers, by continuous mixing for predetermined  periods up to the place of commissioning, represents a major concern of the researchers from the constructions and building materials field, as well as to all the stakeholders interested in the preparation and commissioning  of  the  concrete.  Through  experiments  and  laboratory  tests,  the  aim  was  to highlight the effect of the duration of transport and mixing in truck mixers, on the consistency and resistance  characteristics  of the concrete  placed  in opera at works  of public  interest.  For this purpose,  different marks of concrete prepared in the same concrete station, were chosen to be mixed for different periods of time, in a truck mixer. The representative  concrete marks chosen were: B 150, B 200, B 250 and B 300. The mixing times, correlated with the transport distances to the points of commissioning  of the concrete, were established  according      to : the concrete mark, the volume of prepared concrete, the cement content from the recipe and the and water / cement  ratio.  The  concrete  samples  were  taken  in  three  situations:  at  the  beginning  of  the unloading of the concrete from the truck mixer, at the middle of the unloading and at the end of the  unloading.   For  each  sample   of  concrete   taken  were  determined:   setting,   spreading, compression strenght and the apparent density of the stiff concrete. The obtained results were represented in tabular and graphical form, in order to highlight the degree of homogenization  of the prepared mixture, as well as the correlation between the mixing time in the truck mixer and the workability and resistance characteristics of the concrete.																		 THE EVALUATION OF THE HOMOGENIZATION CAPACITY OF  THE CONCRETE, THROUGH EXPERIMENTAL TESTS DURING  THE TRANSPORT BY THE TRUCK  MIXER
																	 
															ANALIZA COMPATIBILIZĂRII DISPOZITIVELOR DISIPATIVE METALICE NELINIARE CU DUCTILITATE AMPLIFICATĂ PENTRU PROTECŢIA ANTISEISMICĂ ANALYSIS OF COMPATIBILIZATION OF NON-LINEAR METAL DISSIPATIVE  DEVICES WITH AMPLIFIED DUCTILITY  FOR ANTISISMIC  PROTECTION PUNGOCI  Alexandru
  																	
																		Tendinţa actuală  a  proiectării  seismice este micşorarea  cerinţei prin  introducerea  în structură  a  unor  dispozitive inovative denumite disipatori  de energie sau  amortizori. Aceştia
îmbunătăţesc răspunsul structural absorbind mare parte din energia seismică prin adăugarea  de
amortizare structurii şi înlăturând principalul dezavantaj al proiectării tradiţionale – acceptarea deformaţiilor  remanente în elementele structurale.  Aceste noi metode sunt ideale atât  pentru consolidarea  fondului construit, mai ales pentru clădirile cu importanţă ridicată,  cât şi pentru proiectarea structurilor noi.
În ceea ce priveşte consolidarea structurilor existente, metodele tradiţionale au scopul de a îmbunătăţi rezistenţa, rigiditatea şi ductilitatea sistemului structural, iar metodele inovative de
modificare a sistemului structural au rolul de atenuare a efectului forţelor seismice, prin creşterea
amortizării.  Sunt  metode  eficiente  de  reducere  a  efectelor  negative  ale  seismului  asupra structurilor,  nu necesită în general tehnologii greoaie de execuţie, perioade lungi de timp sau
suspendarea funcţionalităţii clădirii. Principalele dezavantaje ale acestor metode sunt faptul că
implică metode de calcul avansate şi sunt mult mai costisitoare. The current trend of seismic design is to reduce the requirement by introducing innovative structures called energy dissipators or dampers into the structure. They improve the structural response by absorbing much of the seismic energy by adding damping to the structure and removing the main disadvantage of traditional design - accepting the remaining deformations in the structural elements. These new methods are ideal both for the consolidation of the built fund, especially for the buildings of high importance, as well as for the design of the new structures.
Regarding the consolidation of the existing structures, the traditional methods aim to improve the strength, rigidity and ductility of the structural system, and the innovative methods of modifying the structural system have the role of mitigating the effect of the seismic forces,  by increasing the damping. They are efficient methods to reduce the negative effects of the earthquake on the structures, generally do not require cumbersome execution technologies, long periods of time or the suspension of the functionality  of the building. The main disadvantages of these methods are that they involve advanced calculation methods and are much more expensive.																		 ANALYSIS OF COMPATIBILIZATION OF NON-LINEAR METAL DISSIPATIVE  DEVICES WITH AMPLIFIED DUCTILITY  FOR ANTISISMIC  PROTECTION
																	 
															ANALIZĂ ASUPRA SISTEMULUI DE REZEMARE AL BRAŢULUI ȊN CAZUL MACARALELOR PIVOTANTE ANALYSIS ON THE SUPPORT SYSTEM OF THE ARM FOR PIVOTING CRANES SAVANIU Ioan Mihail,   VLASE Monica
  																	
																		Lucrarea prezintă o soluţie de optimizare a structurii metalice a macaralelor pivotante de atelier. Analiza urmărește  optimizarea  cu ajutorul  modelării  ȋn 3D și a  analizei  cu element finit a sistemului de rezemare  a braţului  unei macarale  pivotante ȋn scopul reducerii  masei acesteia. Optimizarea  urmărește  reducea  cantităţilor de oţel utilizat ȋn fabricaţia  macaralelor pivotante ȋn contextul necesităţii  reducerii  risipei de oţel - materie primă cu procent ridicat  de generare de emisii poluante ȋn procesul de manufacturare la nivel global. The paper  presents  a  solution  for  optimizing  the  metal  structure  of the  pivoting workshop cranes. The analysis aims to optimize with the help of 3D modeling and finite element analysis  of  the  arm  resting  system of  a  pivoting  crane  in  order  to  reduce  its  mass.  The optimization aims to reduce the quantities of steel used in the manufacture of pivoting cranes in the context of the need to reduce steel waste - raw material  with high percentage  of pollutant emissions in the manufacturing  process globally.																		 ANALYSIS ON THE SUPPORT SYSTEM OF THE ARM FOR PIVOTING CRANES
																	 
																												 |